logotyp
Login

BODOVKA 16: pátek 3. 4. 2020

ČJ OPAKOVÁNÍ, PROCVIČOVÁNÍ – podstatná jména, číslo jednotné a množné, ukazovací zájmena

  • Zopakuj si včerejší výklad:

Podstatná jména jsou názvy osob, zvířat a věcí, mohou také označovat množství – kolik jich je, v českém jazyce říkáme číslo, a to může být jednotné nebo množné.

Jednotné číslo nám říká, že osoba, zvíře nebo věc je jen jedna.
(jeden) pán,(jedna) paní, (jedno) dítě /osoba v čísle jednotném
(jeden) lev, (jedna) veverka, (jedno) kuře/zvíře v čísle jednotném
(jeden) stůl, (jedna) zmrzlina, (jedno) okno/ věc v čísle jednotném

Množné číslo
označuje podstatná jména v tu chvíli, jestliže je jich v počtu od dvou a více, a to ani nemusíme vědět, kolik jich doopravdy je, také pozoruj, jak se změní tvar předchozích slov, když je dám do čísla množného.
(dva) páni nebo (více/třeba pět) pánů, (dvě nebo více) paní, (dvě) děti nebo (pět a více) dětí/osoby v čísle množném
(dva) lvi nebo (pět a více) lvů, (dvě) veverky nebo (pět, sto a více) veverek, (dvě) kuřata nebo (pět a více) kuřat/zvířata v čísle množném
(dva) stoly nebo (pět a více) stolů, (dvě) zmrzliny nebo (pět a více) zmrzlin, (dvě) okna nebo (pět a více) oken/ věci v čísle množném

Abychom si to zjednodušili, tak si na podstatná jména můžeme ukazovat. Používáme k tomu další slovní druh – ZÁJMENA (učebnice ČJ 105/3).

Na podstatná jména si ukazujeme v čísle jednotném:
TEN pán/lev/stůl
TA paní/veverka/zmrzlina
TO dítě/kuře/okno
a v čísle množném:
TI páni/lvi a pozor TY stoly
TY paní/veverky/zmrzliny
TA kuřata/okna a pozor TY děti

  • ČJ procvičování na papír – rozděl si papír na 5 sloupečků, nadepiš dnešní datum a podle vzoru vypracuj, vzor do své tabulky neopisuj (24B):

ten, ta, to?

podstatné jméno v čísle jednotném

ti, ty, ta?

podstatné jméno v čísle množném

osoba, zvíře, věc?

ta

broskev

ty

broskve

věc

 

tygr

 

 

 

 

květina

 

 

 

 

prodavačka

 

 

 

 

slůně

 

 

 

 

člověk

 

!TADY POZOR!

 

 

poleno

 

 

 


  • ČT 112/ Milada Motlová, Přemýšlej a počítej (správná řešení najdeš na straně 162)


M NÁSOBILKA ČÍSLA 3 – opakování, procvičování

  • M učebnice = pomocnice strana 12, 13
  • M na papír 13/5 (6B) – zopakuj si počítání se závorkami, příklady piš všechny pod sebe, protože budeš psát postupný výpočet
vzor: (17 +4) – 3 = 21 – 3 = 18 nebo 43 + (15 – 9) = 43 + 6 = 49, na papíře už datum máš, tak jen nezapomeň zapsat strana/cvičení
  • Mm 9/3 (3B) Už to umíš pamětně? Kontrolu proveď se čtvercovou sítí.
  • Můžete sledovat ČT2 UčíTelka, která dnes nabízí:

Možnost opakování s první třídou: Počítáme do 20, vyučuje Sandra Holáková, pro druhou třídu je připravené téma: Tvoříme slovní úlohy, vyučuje: Dominika Chalušová a kdo chce zkusit něco těžšího, může sledovat výuku pro třetí třídu: Orientujeme se v čase, počítáme s ciferníkem, vyučuje: Lenka Švimberská


PR PTÁCI NA JAŘE – opakování

  • PR učebnice = pomocnice strana 46
  • PR pracovní sešit 38/1 – doplň názvy tří ptáků a obrázky vybarvi (4B)


PRO RYCHLÍKY

  • ČJ – Umíš to? (10B), cesta pro ty, kterým se klikem na odkaz nezobrazí automaticky: rysava.websnadno.cz – ČJ 2. třída – 2. pololetí – Co už umíme 5

Vážení rodiče,
opět chci poděkovat všem, kteří již dodali březnovou Bodovku. Nyní píšu informace pro ty z vás, které to teprve čeká. V úterý jsem neuvedla přesné místo dodání, protože je to moje domácí schránka, adresu na webové stránky nebudu dávat – proto ten email nebo telefon, děkuji za pochopení. Také to některým z vás nemusí vyhovovat, tak je dobré se domluvit, nejlépe telefonicky, jakým jiným způsobem si předání představujete. Do školy Bodovku, prosím, nenoste. Pokud je někdo v karanténě, práci mi dodávat nebudete, nejen z důvodů bezpečnostních – nešířit případnou nákazu až ke mně do bytu na složce s prací, ale také z důvodů dodržení státem daných nařízení v rámci karantény, mezi tato patří i zákaz vycházení, opět děkuji za pochopení. Děti, kterých by se týkala karanténa, se nemusí obávat, že by o body přišly, v tabulce bude uvedeno „K“, než s rodiči domluvím vhodné řešení. Pokud se „K“ někoho z vás týká, stačí mi napsat email, děkuji.
V dnešní den také připomínám, pro ty, kteří si vedou fotodokumentaci úžasné práce i ze života dětí, že v sobotu vyjde opět seriál „V akci 3“, tak posílejte fotografie, čekám a předem děkuji. Někteří z vás už mi fotografie zasílají jako podle rozvrhu, děkuji taktéž, je to nejlepší pošta, kterou dostávám! Na oplátku se budu snažit doplnit je opět nějakým textem – tentokrát to vidím na velkou výzvu. Na závěr vám chci nabídnout možnost individuální video konzultace pro děti přes WhatsApp – nutno mě kontaktovat, abych vám předala mé druhé telefonní číslo.
Buďte ve zdraví, ať se vás humor drží jako klíště!
Klidný a pohodový nadcházející víkend všem!
Vaše uč.

Zpět na hlavní výpis

Zajímavosti

Školní skleník

obrázek
Nedílnou součástí naší školy je skleník. Ten je rozdělen na pracovnu, ve které probíhá výuka a konkrétní práce žáků s rostlinným materiálem a část studijní, kde se děti učí poznávat běžné i exotické rostliny.

OP JAK

obrázek
Operační program Jan Amos Komenský pro ZŠ Nad Přehradou

Operační program šablony

obrázek

Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy

obrázek
Naše škola je od 1. 1. 2022 zapojena do projektu „Doučování žáků škol“ – realizace investice 3. 2. 3. Národního plánu obnovy.
Prohlášení o přístupnosti internetových stránek a mobilních aplikací ve formátu pdf se otevře v novém okně.
ZŠ Nad Přehradou 469, 109 00 Praha 10 - Horní Měcholupy, tel: 226 806 000, 226 806 001, zsnpr@zsnpr.cz
home
HOME - ZŠ Nad Přehradou, Praha 10
ZŠ Nad Přehradou 469, 109 00 Praha 10 - Horní Měcholupy, tel: 226 806 000, 226 806 001, zsnpr@zsnpr.cz

Created by © 2015 -2023 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek pro školy