BODOVKA 16: pátek 3. 4. 2020
ČJ OPAKOVÁNÍ, PROCVIČOVÁNÍ – podstatná jména, číslo jednotné a množné, ukazovací zájmena
- Zopakuj si včerejší výklad:
Podstatná jména jsou názvy osob, zvířat a věcí, mohou také označovat množství – kolik jich je, v českém jazyce říkáme číslo, a to může být jednotné nebo množné.
Jednotné číslo nám říká, že osoba, zvíře nebo věc je jen jedna.
(jeden) pán,(jedna) paní, (jedno) dítě /osoba v čísle jednotném
(jeden) lev, (jedna) veverka, (jedno) kuře/zvíře v čísle jednotném
(jeden) stůl, (jedna) zmrzlina, (jedno) okno/ věc v čísle jednotném
Množné číslo označuje podstatná jména v tu chvíli, jestliže je jich v počtu od dvou a více, a to ani nemusíme vědět, kolik jich doopravdy je, také pozoruj, jak se změní tvar předchozích slov, když je dám do čísla množného.
(dva) páni nebo (více/třeba pět) pánů, (dvě nebo více) paní, (dvě) děti nebo (pět a více) dětí/osoby v čísle množném
(dva) lvi nebo (pět a více) lvů, (dvě) veverky nebo (pět, sto a více) veverek, (dvě) kuřata nebo (pět a více) kuřat/zvířata v čísle množném
(dva) stoly nebo (pět a více) stolů, (dvě) zmrzliny nebo (pět a více) zmrzlin, (dvě) okna nebo (pět a více) oken/ věci v čísle množném
Abychom si to zjednodušili, tak si na podstatná jména můžeme ukazovat. Používáme k tomu další slovní druh – ZÁJMENA (učebnice ČJ 105/3).
Na podstatná jména si ukazujeme v čísle jednotném:
TEN pán/lev/stůl
TA paní/veverka/zmrzlina
TO dítě/kuře/okno
a v čísle množném:
TI páni/lvi a pozor TY stoly
TY paní/veverky/zmrzliny
TA kuřata/okna a pozor TY děti
- ČJ procvičování na papír – rozděl si papír na 5 sloupečků, nadepiš dnešní datum a podle vzoru vypracuj, vzor do své tabulky neopisuj (24B):
ten, ta, to? | podstatné jméno v čísle jednotném | ti, ty, ta? | podstatné jméno v čísle množném | osoba, zvíře, věc? |
ta | broskev | ty | broskve | věc |
| tygr |
|
|
|
| květina |
|
|
|
| prodavačka |
|
|
|
| slůně |
|
|
|
| člověk |
| !TADY POZOR! |
|
| poleno |
|
|
|
- ČT 112/ Milada Motlová, Přemýšlej a počítej (správná řešení najdeš na straně 162)
M NÁSOBILKA ČÍSLA 3 – opakování, procvičování
- M učebnice = pomocnice strana 12, 13
- M na papír 13/5 (6B) – zopakuj si počítání se závorkami, příklady piš všechny pod sebe, protože budeš psát postupný výpočet
- Mm 9/3 (3B) Už to umíš pamětně? Kontrolu proveď se čtvercovou sítí.
- Můžete sledovat ČT2 UčíTelka, která dnes nabízí:
Možnost opakování s první třídou: Počítáme do 20, vyučuje Sandra Holáková, pro druhou třídu je připravené téma: Tvoříme slovní úlohy, vyučuje: Dominika Chalušová a kdo chce zkusit něco těžšího, může sledovat výuku pro třetí třídu: Orientujeme se v čase, počítáme s ciferníkem, vyučuje: Lenka Švimberská
PR PTÁCI NA JAŘE – opakování
- PR učebnice = pomocnice strana 46
- PR pracovní sešit 38/1 – doplň názvy tří ptáků a obrázky vybarvi (4B)
PRO RYCHLÍKY
- ČJ – Umíš to? (10B), cesta pro ty, kterým se klikem na odkaz nezobrazí automaticky: rysava.websnadno.cz – ČJ 2. třída – 2. pololetí – Co už umíme 5
Vážení rodiče,
opět chci poděkovat všem, kteří již dodali březnovou Bodovku. Nyní píšu informace pro ty z vás, které to teprve čeká. V úterý jsem neuvedla přesné místo dodání, protože je to moje domácí schránka, adresu na webové stránky nebudu dávat – proto ten email nebo telefon, děkuji za pochopení. Také to některým z vás nemusí vyhovovat, tak je dobré se domluvit, nejlépe telefonicky, jakým jiným způsobem si předání představujete. Do školy Bodovku, prosím, nenoste. Pokud je někdo v karanténě, práci mi dodávat nebudete, nejen z důvodů bezpečnostních – nešířit případnou nákazu až ke mně do bytu na složce s prací, ale také z důvodů dodržení státem daných nařízení v rámci karantény, mezi tato patří i zákaz vycházení, opět děkuji za pochopení. Děti, kterých by se týkala karanténa, se nemusí obávat, že by o body přišly, v tabulce bude uvedeno „K“, než s rodiči domluvím vhodné řešení. Pokud se „K“ někoho z vás týká, stačí mi napsat email, děkuji.
V dnešní den také připomínám, pro ty, kteří si vedou fotodokumentaci úžasné práce i ze života dětí, že v sobotu vyjde opět seriál „V akci 3“, tak posílejte fotografie, čekám a předem děkuji. Někteří z vás už mi fotografie zasílají jako podle rozvrhu, děkuji taktéž, je to nejlepší pošta, kterou dostávám! Na oplátku se budu snažit doplnit je opět nějakým textem – tentokrát to vidím na velkou výzvu. Na závěr vám chci nabídnout možnost individuální video konzultace pro děti přes WhatsApp – nutno mě kontaktovat, abych vám předala mé druhé telefonní číslo.
Buďte ve zdraví, ať se vás humor drží jako klíště!
Klidný a pohodový nadcházející víkend všem!
Vaše uč.
INFORMACE |
---|
Bakaláři - přihlášení |
Bakaláři - návod pro rodiče |
ZŠ Nad Přehradou |
Jsme členem Sítě přidružených škol UNESCO |
Kroužky.cz |
Zajímavosti |
---|
Školní skleník |
Nedílnou součástí naší školy je skleník. Ten je rozdělen na pracovnu, ve které probíhá výuka a konkrétní práce žáků s rostlinným materiálem a část studijní, kde se děti učí poznávat běžné i exotické rostliny. |
OP JAK |
Operační program Jan Amos Komenský pro ZŠ Nad Přehradou |
Operační program šablony |
Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy |
Naše škola je od 1. 1. 2022 zapojena do projektu „Doučování žáků škol“ – realizace investice 3. 2. 3. Národního plánu obnovy. |