logotyp
Login

BODOVKA 21: středa 15. 4. 2020

ČJ VLASTNÍ JMÉNA OSOB – opakování, procvičování

  • ČJ učebnice 75/ růžový rámeček – stále si opakuj: Lidé mají jména a příjmení. Jména a příjmení jsou vlastní jména osob. Vlastní jména píšeme s velkým počátečním písmenem.
  • ČJ na papír 75/4 (20B), nadepiš strana/cvičení a nezapomeň na datum, papír si přelož na polovinu, vzniknou ti tak dva sloupečky – známe to z matematických pětiminutovek. První sloupeček nadepiš JMÉNA CHLAPCŮ, druhý pojmenuj JMÉNA DÍVEK a začni vzpomínat na všechny děti z naší třídy. Děti zapisuj v pořadí jméno a pak i příjmení. Nemusíš řadit podle abecedy. Nezapomeň napsat i své jméno a příjmení. Ve třídě je nás 20 zapsaných, ale jedna spolužačka je v zahraničí, vzpomeneš si i na její jméno a příjmení? Vzpomínejte, vzpomínejte, 20 bodů za to stojí, co myslíte?
  • ČT 113/ Přemýšlejte – uhodněte: Nejprve si otevři čítanku, přečti si a pak splníme společně.

Až budete větší, tak se o těchto slovech budete učit mnohem a mnohem víc, ale dnes je to jen o tom, jestli dokážete pochopit základní význam slov a správně je použít. Nic se neučíš, jen zkusíš pochopit rozdíl mezi slovy OČI – OKA, UŠI – UCHA.
Dnešní čítankový úkol je také o podstatných jménech i o čísle jednotném a množném (aha, proto se o tom učíme).
Pravidla této čítankové hádanky jsou jednoduchá. Musíš jen správně rozhodnout, jestli daná slova představují části lidského nebo zvířecího těla, nebo jde o předměty, které se jim podobají.
Lidské nebo zvířecí oko má v množném čísle tvar oči.
Například kočičí zelené oči, uplakané oči dítěte, veliké opičí oči.
Pokud však myslím věc, která svým tvarem oko jen připomíná, tak v množném čísle použiji tvar slova oka.
Například oka na polévce není možné spočítat (to dělá tuk v polévce), udělala se mi tři oka na punčoše (to znamená, že mám tři díry na punčoše), oka na zajíce používají pytláci (to jsou drátěné smyčky a nesmí se tak lovit).
Lidské nebo zvířecí ucho má v množném čísle tvar uši.
Například dlouhé zaječí uši, někdo má odstávající uši, Pepa má špinavé uši.
Pokud ale mluvím o nějaké věci, která svým tvarem připomíná ucho, musíme v množném čísle použít tvar ucha.
Například jehly mají ucha, ulomená ucha hrnce už nespravím, batoh můžu pověsit za ucha.
Zkrátka – pes má uši, a to mu sluší a taška ucha, i tak je hluchá.

M NÁSOBENÍ – opakování a procvičování, NÁSOBILKA ČÍSLA 4 – úvod

  • M učebnice 15/1, 2, 3 – ústně, seznam se s násobilkou i s násobky čísla 4, nezapomínej, že násobilku i násobky musíme umět pamětně, tak se už můžeš začít učit, zájemcům nabízím opět kartičky pro nácvik násobilky i násobků čísla 4 (stačí si napsat email a požadavek, zda barevně nebo ČB)
  • Mm 11/3 (10B) – slovní úloha na násobení čísla 2, sčítání i odčítání (tvoje slovní úloha bude mít plný počet bodů, když splníš těchto 10 kroků: 3 příklady na násobení, 3 grafická znázornění násobení, příklad na sčítání, kterým se dostaneš k výslednému číslu do odpovědi na první otázku a na závěr budeš odčítat a tento výsledek odčítání bude náležet do odpovědi na druhou otázku)

PR HOSPODÁŘSKÁ A DOMÁCÍ ZVÍŘATA – procvičování (samec, samice, mládě)

  • PR učebnice = pomocnice strana 48 – 49
  • PR pracovní sešit 39/3 (7B) – vybarvi stejnou barvou okénka, a to podle zvířat, která patří k sobě podle klíče: samec, samice, mládě. V prvním sloupečku jsou názvy samců zvířat, druhý sloupeček představuje samice zvířat a ve třetím sloupečku jsou názvy mláďat zvířat. V celém úkolu je sedm zástupců z říše zvířat, budeš potřebovat sedm barev, proto můžeš získat za splnění sedm bodů.
  • ČT2 UčíTelka nabízí lákavou výuku pro 1. třídu: Pozorujeme živočichy na jaře – hmyz, vyučuje: Andrea Tláskalová, pomůcky: papír (přibližně 15 cm x 15 cm), papírový proužek (2 cm x 15 cm) a lepidlo na výrobu „turbočmeláka“ a pro 2. třídu: Pozorujeme stromy na jaře, vyučuje: Veronika Svobodová, pomůcky: 3 papíry A4, pastelky, fixy (téma pro 3. třídu by se mohlo některým také líbit – Povíme si něco o sluneční soustavě)

PRO RYCHLÍKY

  • Vzhledem k zajímavé nabídce UčíTelky na dnešní dopoledne nenabízím rychlíkům bodovku, pokud by někteří z vás měli pocit, že toho bylo málo, tak nezapomínejte, že je i vaší povinností pomáhat doma, tak přidejte ruku k dílu nebo si najděte opakovací cvičení, také si můžete něco postavit ze stavebnice nebo zkuste modelování z „formelíny“, hlavně nezlobit doma, papapa, vaše uč.
  • A co se spojit? Je to fajn, nebojte se. Už to se mnou zvládly obě naše Lucinky. Copak se mi nechcete pochlubit třeba s tím, jak čtete nebo jak zvládáte násobilku? Můžeme si i jen tak popovídat o tom, jak vám to učeníčko doma jde, co děláte, co vás baví nebo nebaví, co vám jde a co naopak nejde tak, jak byste chtěli. A jak na to? Poproste rodiče, aby si napsali emailem o kontakt.

Zpět na hlavní výpis

Zajímavosti

Školní skleník

obrázek
Nedílnou součástí naší školy je skleník. Ten je rozdělen na pracovnu, ve které probíhá výuka a konkrétní práce žáků s rostlinným materiálem a část studijní, kde se děti učí poznávat běžné i exotické rostliny.

OP JAK

obrázek
Operační program Jan Amos Komenský pro ZŠ Nad Přehradou

Operační program šablony

obrázek

Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy

obrázek
Naše škola je od 1. 1. 2022 zapojena do projektu „Doučování žáků škol“ – realizace investice 3. 2. 3. Národního plánu obnovy.
Prohlášení o přístupnosti internetových stránek a mobilních aplikací ve formátu pdf se otevře v novém okně.
ZŠ Nad Přehradou 469, 109 00 Praha 10 - Horní Měcholupy, tel: 226 806 000, 226 806 001, zsnpr@zsnpr.cz
home
HOME - ZŠ Nad Přehradou, Praha 10
ZŠ Nad Přehradou 469, 109 00 Praha 10 - Horní Měcholupy, tel: 226 806 000, 226 806 001, zsnpr@zsnpr.cz

Created by © 2015 -2023 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek pro školy