BODOVKA 21: středa 15. 4. 2020
ČJ VLASTNÍ JMÉNA OSOB – opakování, procvičování
- ČJ učebnice 75/ růžový rámeček – stále si opakuj: Lidé mají jména a příjmení. Jména a příjmení jsou vlastní jména osob. Vlastní jména píšeme s velkým počátečním písmenem.
- ČJ na papír 75/4 (20B), nadepiš strana/cvičení a nezapomeň na datum, papír si přelož na polovinu, vzniknou ti tak dva sloupečky – známe to z matematických pětiminutovek. První sloupeček nadepiš JMÉNA CHLAPCŮ, druhý pojmenuj JMÉNA DÍVEK a začni vzpomínat na všechny děti z naší třídy. Děti zapisuj v pořadí jméno a pak i příjmení. Nemusíš řadit podle abecedy. Nezapomeň napsat i své jméno a příjmení. Ve třídě je nás 20 zapsaných, ale jedna spolužačka je v zahraničí, vzpomeneš si i na její jméno a příjmení? Vzpomínejte, vzpomínejte, 20 bodů za to stojí, co myslíte?
- ČT 113/ Přemýšlejte – uhodněte: Nejprve si otevři čítanku, přečti si a pak splníme společně.
Až budete větší, tak se o těchto slovech budete učit mnohem a mnohem víc, ale dnes je to jen o tom, jestli dokážete pochopit základní význam slov a správně je použít. Nic se neučíš, jen zkusíš pochopit rozdíl mezi slovy OČI – OKA, UŠI – UCHA.
Dnešní čítankový úkol je také o podstatných jménech i o čísle jednotném a množném (aha, proto se o tom učíme).
Pravidla této čítankové hádanky jsou jednoduchá. Musíš jen správně rozhodnout, jestli daná slova představují části lidského nebo zvířecího těla, nebo jde o předměty, které se jim podobají.
Lidské nebo zvířecí oko má v množném čísle tvar oči.
Například kočičí zelené oči, uplakané oči dítěte, veliké opičí oči.
Pokud však myslím věc, která svým tvarem oko jen připomíná, tak v množném čísle použiji tvar slova oka.
Například oka na polévce není možné spočítat (to dělá tuk v polévce), udělala se mi tři oka na punčoše (to znamená, že mám tři díry na punčoše), oka na zajíce používají pytláci (to jsou drátěné smyčky a nesmí se tak lovit).
Lidské nebo zvířecí ucho má v množném čísle tvar uši.
Například dlouhé zaječí uši, někdo má odstávající uši, Pepa má špinavé uši.
Pokud ale mluvím o nějaké věci, která svým tvarem připomíná ucho, musíme v množném čísle použít tvar ucha.
Například jehly mají ucha, ulomená ucha hrnce už nespravím, batoh můžu pověsit za ucha.
Zkrátka – pes má uši, a to mu sluší a taška ucha, i tak je hluchá.
- A teď si odpočiň (Svěrák - Uhlíř - Oči a oka, YouTube)
M NÁSOBENÍ – opakování a procvičování, NÁSOBILKA ČÍSLA 4 – úvod
- M učebnice 15/1, 2, 3 – ústně, seznam se s násobilkou i s násobky čísla 4, nezapomínej, že násobilku i násobky musíme umět pamětně, tak se už můžeš začít učit, zájemcům nabízím opět kartičky pro nácvik násobilky i násobků čísla 4 (stačí si napsat email a požadavek, zda barevně nebo ČB)
- Mm 11/3 (10B) – slovní úloha na násobení čísla 2, sčítání i odčítání (tvoje slovní úloha bude mít plný počet bodů, když splníš těchto 10 kroků: 3 příklady na násobení, 3 grafická znázornění násobení, příklad na sčítání, kterým se dostaneš k výslednému číslu do odpovědi na první otázku a na závěr budeš odčítat a tento výsledek odčítání bude náležet do odpovědi na druhou otázku)
PR HOSPODÁŘSKÁ A DOMÁCÍ ZVÍŘATA – procvičování (samec, samice, mládě)
- PR učebnice = pomocnice strana 48 – 49
- PR pracovní sešit 39/3 (7B) – vybarvi stejnou barvou okénka, a to podle zvířat, která patří k sobě podle klíče: samec, samice, mládě. V prvním sloupečku jsou názvy samců zvířat, druhý sloupeček představuje samice zvířat a ve třetím sloupečku jsou názvy mláďat zvířat. V celém úkolu je sedm zástupců z říše zvířat, budeš potřebovat sedm barev, proto můžeš získat za splnění sedm bodů.
- ČT2 UčíTelka nabízí lákavou výuku pro 1. třídu: Pozorujeme živočichy na jaře – hmyz, vyučuje: Andrea Tláskalová, pomůcky: papír (přibližně 15 cm x 15 cm), papírový proužek (2 cm x 15 cm) a lepidlo na výrobu „turbočmeláka“ a pro 2. třídu: Pozorujeme stromy na jaře, vyučuje: Veronika Svobodová, pomůcky: 3 papíry A4, pastelky, fixy (téma pro 3. třídu by se mohlo některým také líbit – Povíme si něco o sluneční soustavě)
PRO RYCHLÍKY
- Vzhledem k zajímavé nabídce UčíTelky na dnešní dopoledne nenabízím rychlíkům bodovku, pokud by někteří z vás měli pocit, že toho bylo málo, tak nezapomínejte, že je i vaší povinností pomáhat doma, tak přidejte ruku k dílu nebo si najděte opakovací cvičení, také si můžete něco postavit ze stavebnice nebo zkuste modelování z „formelíny“, hlavně nezlobit doma, papapa, vaše uč.
- A co se spojit? Je to fajn, nebojte se. Už to se mnou zvládly obě naše Lucinky. Copak se mi nechcete pochlubit třeba s tím, jak čtete nebo jak zvládáte násobilku? Můžeme si i jen tak popovídat o tom, jak vám to učeníčko doma jde, co děláte, co vás baví nebo nebaví, co vám jde a co naopak nejde tak, jak byste chtěli. A jak na to? Poproste rodiče, aby si napsali emailem o kontakt.
INFORMACE |
---|
Bakaláři - přihlášení |
Bakaláři - návod pro rodiče |
ZŠ Nad Přehradou |
Jsme členem Sítě přidružených škol UNESCO |
Kroužky.cz |
Zajímavosti |
---|
Školní skleník |
Nedílnou součástí naší školy je skleník. Ten je rozdělen na pracovnu, ve které probíhá výuka a konkrétní práce žáků s rostlinným materiálem a část studijní, kde se děti učí poznávat běžné i exotické rostliny. |
OP JAK |
Operační program Jan Amos Komenský pro ZŠ Nad Přehradou |
Operační program šablony |
Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy |
Naše škola je od 1. 1. 2022 zapojena do projektu „Doučování žáků škol“ – realizace investice 3. 2. 3. Národního plánu obnovy. |