BODOVKA 27: čtvrtek 23. 4. 2020
ČJ VLASTNÍ JMÉNA MĚST A VESNIC – procvičování
- ČJ učebnice 77/ růžový rámeček: Města a vesnice mají také svá vlastní jména. Vlastní jména měst a vesnic píšeme s velkým počátečním písmenem. Jména měst nebo vesnic, která se skládají ze dvou slov, píšeme u obou slov velké počáteční písmeno.
- ČJ učebnice ústně 77/1 – hlasitě si říkanku „Rozvětvená rodina“ přečti, určitě dokážeš najít slova, která se rýmují (tetičku - ?, náročná - ?, Načeradce - ?, kluky - ?, strýce - ?, Počátek - ?) Řešení najdeš na konci dnešního zadání, tak si můžeš zkontrolovat, zda tvoje odpovědi byly správné.
- ČJ učebnice ústně 77/2 – přečti z říkanky „rozvětvená rodina“ názvy měst a vesnic (říkat bychom je měli v základním tvaru, to znamená, pokud mám například větu: Pojedu do Prahy., tak název města v základním tvaru budu říkat Praha. Řešení tohoto úkolu si můžeš opět zkontrolovat dole.
- ČJ na papír 77/3 (11B) – nezapomeň na datum, ČJ strana/cvičení. I zde ti nabízím nápovědu, a to v podobě všech počátečních písmen, ale pozor, v abecedním pořádku, ty se musíš rozhodnout, které písmeno z nabídky u města použiješ: B, D, L, M, O, O, O, P, P, P, Z
- ČT strana na papír 116 – 117/ Jan Karafiát, Broučkův první let – odpověz svými slovy, hezkou větou na otázku 117/1 (1B), 117/2 (4B) – vypiš z učebnice (už jste psali uvozovky = „Uvozuji.“ v ČJ 109/3, také při plnění tohoto úkolu na ně nezapomeň)
M ZÁMĚNA ČINITELŮ – opakování, NÁSOBENÍ ČÍSLA 4 – procvičování
- M učebnice 17/1 – ústně opakuj a dobře si to pamatuj
- Mm 14/2 (10B) – a pokud si to barevně vyznačíš, uděláš mi velikou radost (říkali jsme si, že potom je taková barevná práce mnohem přehlednější)
- Mm 14/3 (5B) – graf /na první linku (znázorni si násobení), dva příklady napiš vedle sebe na druhou linku: první příklad (nápověda: ke zjištění práce prodavače – nezapomeň na váhové jednotky), druhý příklad (tímto příkladem zjistíš výsledek do odpovědi a opět počítáš s váhovými jednotkami), odpověď na danou otázku píšeš na třetí linku
- Mm 14/4 (6B) – plný počet bodů dostaneš, pokud budeš počítat podle vzoru:
(3 . 4) – (1 . 4) = 12 – 4 = 8
PR DOMÁCÍ PTÁCI – opakování
- PR učebnice = pomocnice strana 46 – 49 a nápovědu můžeš najít i ve včerejší prezentaci: hospodářská zvířata
- PR pracovní sešit 41/9 (2B) – rébus /nápověda – včerejší vzdělávací pořad na UčíTelce
- PR pracovní sešit 41/10 (8B) – dobrá rada: doplňuješ do řádků, ne do sloupečků!
PRO RYCHLÍKY
- PR ČT2 UčíTelka: Rozvíjíme svoje pisatelské dovednosti – píšeme dopis, vyučuje: Kateřina Vrtišková, pomůcky: materiál z přílohy, tužka (5B) – pokud budeš mít vloženou práci, kterou nadepíšeš UčíTelka 23. 4. 2020
Přeji všem nádherný čtvrteční den!
Řešení rýmů: tetičku – Jevíčku, náročná – Opočna, Načeradce – chlapce, kluky – Nasavrky, strýce – Strážnice, Počátek – svátek.
Řešení názvů měst a vesnic (a pár zajímavostí o těchto místech v ČR): Jevíčko (Město na Moravě, tvoří centrum severní části Malé Hané. Náleží do okresu Svitavy v Pardubickém kraji a má status pověřené obce. Žije zde přibližně 2 800 obyvatel.), Opočno (Město v Královéhradeckém kraji v okrese Rychnov nad Kněžnou. Společně s příměstskými částmi Čánka a Dobříkovec má přibližně 3 100 obyvatel.), Načeradec (Městys leží v okrese Benešov. Žije zde přibližně 1 100 obyvatel. Součástí městyse jsou i vesnice Daměnice, Dolní Lhota, Horní Lhota, Novotinky, Olešná, Pravětice, Řísnice, Slavětín, Vračkovice a Zdiměřice.), Nasavrky (Město se nachází v okrese Chrudim v Pardubickém kraji, asi 13 km jižně od okresního města Chrudimi. Žije zde přibližně 1 700 obyvatel.), Strážnice (Město v okrese Hodonín v Jihomoravském kraji, 15 km severovýchodně od Hodonína, na levém břehu říčky Veličky. Žije zde přibližně 5 600 obyvatel.), Studená (Obec se rozkládá po obou stranách historické česko-moravské zemské hranice a náleží do okresu Jindřichův Hradec v Jihočeském kraji. Žije v ní přibližně 2 300 obyvatel.), Počátky (Město rozkládající se po obou stranách historické česko-moravské zemské hranice, v okrese Pelhřimov v Kraji Vysočina. Žije zde přibližně 2 600 obyvatel.)
Zítra proběhne naše první on – line výuka od 11:00 – 12:00, náplní tohoto setkání bude pár počátečních informací o pravidlech při připojení, abychom se slyšeli všichni dobře (kdo bude připojen přes mobil – počítejte s tím, že neuvidí všechny), jak ovládat mikrofon, jak dostat slovo, aby z našeho setkání nebyl jen nesrozumitelný hluk. Doufám, že nám zůstane i dostatek času na to hlavní, proč se scházíme, a tím by zítra měl být můj shrnující výklad k probranému učivu v domácím prostředí v rámci českého jazyka (učebnice strana 68 – 77). Ve skupině již mám 3, 8, 9, 11, 19. Na ostatní všichni čekáme a těšíme se.
Klidný zbytek dne,
Vaše uč.
INFORMACE |
---|
Bakaláři - přihlášení |
Bakaláři - návod pro rodiče |
ZŠ Nad Přehradou |
Jsme členem Sítě přidružených škol UNESCO |
Kroužky.cz |
Zajímavosti |
---|
Školní skleník |
Nedílnou součástí naší školy je skleník. Ten je rozdělen na pracovnu, ve které probíhá výuka a konkrétní práce žáků s rostlinným materiálem a část studijní, kde se děti učí poznávat běžné i exotické rostliny. |
OP JAK |
Operační program Jan Amos Komenský pro ZŠ Nad Přehradou |
Operační program šablony |
Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy |
Naše škola je od 1. 1. 2022 zapojena do projektu „Doučování žáků škol“ – realizace investice 3. 2. 3. Národního plánu obnovy. |