BODOVKA 41: pátek 15. 5. 2020
- Dnes on – line výuka 11 : 00 – 12 : 00 ČJ (připrav si učebnici ČJ)
ČJ SKUPINY DĚ, TĚ, NĚ, BĚ, PĚ, VĚ, MĚ – opakování a procvičování
- Vzpomínáte si na naši soutěž od první třídy? Najdeš – li české slovo, ve kterém se píše pje, tak vyhráváš 3000000,-Kč. Soutěž končí. V českých slovech doopravdy nenajdeš ve slovnících slovo, které by se takto psalo, všechna slova tak jen vyslovujeme nebo hláskujeme. Příklad: píšeme pěna, vyslovujeme [pjena], hláskujeme p – j – e – n – a. Ale, až budeš cestovat po cizích zemích nebo jen prstem po mapě, až se budeš učit zeměpis, tak se seznámíš s hlavním městem Severní Makedonie, jmenuje se Skopje, ale to není české slovo, je to vlastní jméno města, které jejich obyvatelé pojmenovali takto: Скопје, a my, Češi, se co nejvíce snažili, abychom zachovali správnou výslovnost a asi i psaní, aby název tohoto města byl co nejpřesnější, a to bez ohledu na náš pravopis. A my si tedy nadále můžeme říkat naši poučku: V českých slovech, při psaní – PJE NEEXISTUJE.
- ČJ ústně zopakuj si 91/růžový rámeček
- ČJ ústně 91/1 (nezapomeň na oranžové a fialové úkoly)
- ČJ na papír 91/2 (10B) – doplň a bezchybně napiš, zkontroluj si a přepočítej počet slov
- ČT otevři si čítanku na straně 133 a zazpívej si „Na té naší pouti“
- ČT víkendové UČO – strana 134 až 136 (5B) – dospělý ti ale musí potvrdit četl/četla (prosím, nezapomínej na jednostránkové hlasité čtení)
M DĚLENÍ TŘEMI – kdo umí násobit, hravě zvládne i dělení
- Výuková videa – sleduj podle svých potřeb a podle toho, jak učivu rozumíš – tato videa jsou pomocníci, tedy pokud ti to jde, tak nemusíš sledovat výklad k dělení třemi:
1) Matýskova matematika – 6. díl, strana 14, cvičení: úvod, 1, 2 A, 2B, 3
2) Matýskova matematika – 6. díl, strana 15, cvičení: 1, 2, 3
3) Matýskova matematika – 6. díl, strana 16, cvičení: 1, 2, 3, 4
- M ústně 28/1 – Jak na to?
- M ústní procvičování 28/2, 3, 4 (řešení najdeš pod rychlíky)
- M ústně 29/1, 2, 3, 4 (řešení najdeš pod rychlíky)
- M na papír 29/5 a, b (10B) – papír si rozděl na polovinu, první čtyři příklady piš vlevo, další čtyři příklady napiš vpravo, také budeš potřebovat červenou a zelenou pastelku na splnění úkolu „b“
- Mm 22/1 (6B) – proveď si kontrolu (násobením, znázorňováním,…)
- Přestávka – zumba pro děti: „I like to move it“
PR NA POLI – procvičování, opakování
- PR učebnice 52, 53 = učebnice pomocnice
- PR pracovní sešit 45/2 (7B) – křížovka
PRO RYCHLÍKY
- M dělení 3 (B – dospělý ti potvrdí získanou známku, podle toho ti budou uděleny body, také se můžeš nechat s výslednou známkou opět vyfotit do víkendové nebodovky. Míšo K. a Lukášku, gratuluji ke včerejší jedničce z dělení dvěma a děkuji za fotku)
https://skolakov.eu/matematika/2-trida/nasobeni-a-deleni/3/pocetni-trenazer/deleni/priklady.html
- ČT2 UčíTelka M: Hledáme u úlohy více řešení, Vyučuje: Dominika Chalušová (pokud budeš pracovat, nezapomeň si vložit do svého portfolia k obodování)
- M řešení: 28/3 levý sloupeček: 5, 8, 6, 3, 7, pravý sloupeček: 2, 4, 1, 9, 10; 28/4 postup: 27 : 3 = 9, odpověď: Může si koupit 9 žvýkaček., 29/1 : třetinu z čísla vypočítám, budu – li dělit třemi: 15 : 3 = 5, odpověď: Každá si vzala 5 bonbonů.; 29/2 a) 9 : 3 = 3, b) 21 : 3 = 7, c) 12 : 3 = 4, d) 12 : 2 = 6 (polovinu jsme měli včera); 29/3 postup: 21 : 3 = 7, odpověď: V každé hromádce je 7 kuliček.; 29/4 postup: číslo zmenším třikrát, jestliže ho vydělím třemi – a) 8, 4, 5, 3, 9, 7, 10, 1, b) 1, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10 (čísla řadíme vzestupně).
A jak se vám dařilo dnes? Možná to bylo o kousek těžší než včera, ale nezoufejte, můžete si o víkendu procvičovat. Nezapomeň, dobře dělí ten, kdo umí dobře násobit. Důležité je, abychom to nevzdávali.
Připomínám, že víkendová nebodovka je před námi, proto neváhejte a fotečky posílejte.
Přeji všem hezký nadcházející víkend! Snad by se mělo i oteplit.
Tak ať se na vás sluníčko směje!
Vaše uč.
INFORMACE |
---|
Bakaláři - přihlášení |
Bakaláři - návod pro rodiče |
ZŠ Nad Přehradou |
Jsme členem Sítě přidružených škol UNESCO |
Kroužky.cz |
Zajímavosti |
---|
Školní skleník |
Nedílnou součástí naší školy je skleník. Ten je rozdělen na pracovnu, ve které probíhá výuka a konkrétní práce žáků s rostlinným materiálem a část studijní, kde se děti učí poznávat běžné i exotické rostliny. |
OP JAK |
Operační program Jan Amos Komenský pro ZŠ Nad Přehradou |
Operační program šablony |
Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy |
Naše škola je od 1. 1. 2022 zapojena do projektu „Doučování žáků škol“ – realizace investice 3. 2. 3. Národního plánu obnovy. |