logotyp
Login

BODOVKA 41: pátek 15. 5. 2020

  • Dnes on – line výuka 11 : 00 – 12 : 00 ČJ (připrav si učebnici ČJ)

ČJ SKUPINY DĚ, TĚ, NĚ, BĚ, , VĚ, MĚ – opakování a procvičování

  • Vzpomínáte si na naši soutěž od první třídy? Najdeš – li české slovo, ve kterém se píše pje, tak vyhráváš 3000000,-Kč. Soutěž končí. V českých slovech doopravdy nenajdeš ve slovnících slovo, které by se takto psalo, všechna slova tak jen vyslovujeme nebo hláskujeme. Příklad: píšeme pěna, vyslovujeme [pjena], hláskujeme p – j – e – n – a. Ale, až budeš cestovat po cizích zemích nebo jen prstem po mapě, až se budeš učit zeměpis, tak se seznámíš s hlavním městem Severní Makedonie, jmenuje se Skopje, ale to není české slovo, je to vlastní jméno města, které jejich obyvatelé pojmenovali takto: Скопје, a my, Češi, se co nejvíce snažili, abychom zachovali správnou výslovnost a asi i psaní, aby název tohoto města byl co nejpřesnější, a to bez ohledu na náš pravopis. A my si tedy nadále můžeme říkat naši poučku: V českých slovech, při psaní –  PJE NEEXISTUJE.
  • ČJ ústně zopakuj si 91/růžový rámeček
  • ČJ ústně 91/1 (nezapomeň na oranžové a fialové úkoly)
  • ČJ na papír 91/2 (10B) – doplň a bezchybně napiš, zkontroluj si a přepočítej počet slov
  • ČT otevři si čítanku na straně 133 a zazpívej si „Na té naší pouti“
  • ČT víkendové UČO – strana 134 až 136 (5B) – dospělý ti ale musí potvrdit četl/četla (prosím, nezapomínej na jednostránkové hlasité čtení)


M DĚLENÍ TŘEMI – kdo umí násobit, hravě zvládne i dělení

  • Výuková videa – sleduj podle svých potřeb a podle toho, jak učivu rozumíš – tato videa jsou pomocníci, tedy pokud ti to jde, tak nemusíš sledovat výklad k dělení třemi:

1)     Matýskova matematika – 6. díl, strana 14, cvičení: úvod, 1, 2 A, 2B, 3

2)     Matýskova matematika – 6. díl, strana 15, cvičení: 1, 2, 3

3)     Matýskova matematika – 6. díl, strana 16, cvičení: 1, 2, 3, 4

  • M ústně 28/1 – Jak na to?
  • M ústní procvičování 28/2, 3, 4 (řešení najdeš pod rychlíky)
  • M ústně 29/1, 2, 3, 4 (řešení najdeš pod rychlíky)
  • M na papír 29/5 a, b (10B) – papír si rozděl na polovinu, první čtyři příklady piš vlevo, další čtyři příklady napiš vpravo, také budeš potřebovat červenou a zelenou pastelku na splnění úkolu „b“
  • Mm 22/1 (6B) – proveď si kontrolu (násobením, znázorňováním,…)
  • Přestávka –  zumba pro děti: „I like to move it“


PR NA POLI – procvičování, opakování

  • PR učebnice 52, 53 = učebnice pomocnice
  • PR pracovní sešit 45/2 (7B) – křížovka


PRO RYCHLÍKY

  • M dělení 3 (B – dospělý ti potvrdí získanou známku, podle toho ti budou uděleny body, také se můžeš nechat s výslednou známkou opět vyfotit do víkendové nebodovky. Míšo K. a Lukášku, gratuluji ke včerejší jedničce z dělení dvěma a děkuji za fotku)

https://skolakov.eu/matematika/2-trida/nasobeni-a-deleni/3/pocetni-trenazer/deleni/priklady.html

  • ČT2 UčíTelka M: Hledáme u úlohy více řešení, Vyučuje: Dominika Chalušová (pokud budeš pracovat, nezapomeň si vložit do svého portfolia k obodování)
  • M řešení: 28/3 levý sloupeček: 5, 8, 6, 3, 7, pravý sloupeček: 2, 4, 1, 9, 10; 28/4 postup: 27 : 3 = 9, odpověď: Může si koupit 9 žvýkaček., 29/1 : třetinu z čísla vypočítám, budu – li dělit třemi: 15 : 3 = 5, odpověď: Každá si vzala 5 bonbonů.; 29/2 a) 9 : 3 = 3, b) 21 : 3 = 7, c) 12 : 3 = 4, d) 12 : 2 = 6 (polovinu jsme měli včera);  29/3 postup: 21 : 3 = 7, odpověď: V každé hromádce je 7 kuliček.; 29/4 postup: číslo zmenším třikrát, jestliže ho vydělím třemi – a) 8, 4, 5, 3, 9, 7, 10, 1, b) 1, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10 (čísla řadíme vzestupně).

A jak se vám dařilo dnes? Možná to bylo o kousek těžší než včera, ale nezoufejte, můžete si o víkendu procvičovat. Nezapomeň, dobře dělí ten, kdo umí dobře násobit. Důležité je, abychom to nevzdávali.
Připomínám, že víkendová nebodovka je před námi, proto neváhejte a fotečky posílejte.
Přeji všem hezký nadcházející víkend! Snad by se mělo i oteplit.
Tak ať se na vás sluníčko směje!
Vaše uč.

Zpět na hlavní výpis

Zajímavosti

Školní skleník

obrázek
Nedílnou součástí naší školy je skleník. Ten je rozdělen na pracovnu, ve které probíhá výuka a konkrétní práce žáků s rostlinným materiálem a část studijní, kde se děti učí poznávat běžné i exotické rostliny.

OP JAK

obrázek
Operační program Jan Amos Komenský pro ZŠ Nad Přehradou

Operační program šablony

obrázek

Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy

obrázek
Naše škola je od 1. 1. 2022 zapojena do projektu „Doučování žáků škol“ – realizace investice 3. 2. 3. Národního plánu obnovy.
Prohlášení o přístupnosti internetových stránek a mobilních aplikací ve formátu pdf se otevře v novém okně.
ZŠ Nad Přehradou 469, 109 00 Praha 10 - Horní Měcholupy, tel: 226 806 000, 226 806 001, zsnpr@zsnpr.cz
home
HOME - ZŠ Nad Přehradou, Praha 10
ZŠ Nad Přehradou 469, 109 00 Praha 10 - Horní Měcholupy, tel: 226 806 000, 226 806 001, zsnpr@zsnpr.cz

Created by © 2015 -2023 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek pro školy