BODOVKA 46: pátek 22. 5. 2020
ČJ PÁROVÉ SOUHLÁSKY NA KONCI SLOV: b/p, d/t, ď/ť, h/ch, v/f, z/s, ž/š – procvičování
- Dnes bude nejenom souboj ď a ť, ale poznáš, pokud budeš chtít, zajímavého ptáčka, který se umí potopit až 22 m pod hladinu, jako jediný na světě a také můžeš rozšířit svoje znalosti o rybách. Kdo, co je terej? Kdo, co je sleď?
- Čti: Tereji, níž sleť, v moři pluje sleď!
Obě vyznačená slova čteme/vyslovujeme stejně [sleť], ale píšeme je odlišně, protože:
Terej sletěl do moře,
chytil sledě, úhoře.
Sledi smutně sledují,
jak tereji se slétají.
- Zopakuj si probrané párové souhlásky
- Opakuj si: Na konci nebo uprostřed některých slov jsou souhlásky, které jinak píšeme a jinak slyšíme i vyslovujeme. Taková slova si musíme říct v jiném tvaru, abychom poznali, jak je správně napsat. K párovým souhláskám náleží:
b | d | ď | h | v | z | ž |
p | t | ť | ch | f | s | š |
- Zapamatuj si: ČJ 98/2 – teď
- ČJ ústní procvičování 98/1 „Mazlivá kočička“ s úkoly a otázkami
- ČJ na papír 98/2 (10B) – do neúplných slov doplň ď nebo ť, ústně si odůvodni pravopis, slova si zkontroluj, přepočítej (slovní spojení nebo užití slov ve větách neplníš na papír, jen ti bude stačit, když si to ve volné chvilce zkusíš, ústně a dobrovolně, je dobré udělat občas něco jen pro sebe a sám sebe ve svých znalostech vyzkoušet)
- ČT 138 až 139/ Ondřej Sekora: „Jak Kocourkovští nejprve těžce a potom lehce dopravovali klády z kopce“ – víkendové UČO, kdo byl na včerejším Skypovém setkání, tak už ví, že budu zkoušet čtení od úterý, tak si trénuj. Každý bude číst 5 minut a bude hned ohodnocen. Co se bude hodnotit? Kam až dočteš, kolik chyb uděláš a neopravíš si je, čtení předložek, přiměřené tempo, hlasitost/srozumitelnost a samozřejmě i dodržení přednesu vět podle znamének (. ? ! : – „“…).
Skype: rozpis četby z čítanky strana 138 až 139 | |||||
úterý 26. 5. | žák/yně | středa 27. 5. | žák/yně | čtvrtek 28. 5. | žák/yně |
13:00 – 13:10 | 1 | 13:00 – 13:10 | 7 | 13:00 – 13:10 | 15 |
13:10 – 13:20 | 2 | 13:10 – 13:20 | 8 | 13:10 – 13:20 | 16 |
13:20 – 13:30 | 4 | 13:20 – 13:30 | 11 | 13:20 – 13:30 | 17 |
13:30 – 13:40 | 5 | 13:30 – 13:40 | 12 | 13:30 – 13:40 | 18 |
13:40 – 13:50 | 6 | 13:40 – 13:50 | 13 | 13:40 – 13:50 | 19 |
13:50 – 14:00 | 9 | 13:50 – 14:00 | 14 | 13:50 – 14:00 | 10 |
M DĚLENÍ 0, 1, 2, 3 – opakování, procvičování
- M učebnice = pomocnice
- Mm 27/1, 2, 3 (20B + 4B + 6B) – slovní úlohy = graf, příklad, zkouška, odpověď
PR LES – co už víme, co je nové
- Výuková videa:
Co je to les
Léto: lesní rostliny a živočichové
Půda jako součást ekosystému lesa
- PR učebnice strana 56
- PR pracovní sešit ústně 46/2 – umíš si vysvětlit pravdivost napsaných vět? Pokud chceš, vybarvi si obrázek (1B)
- Přestávka
PRO RYCHLÍKY
- ČJ párové souhlásky ď – ť (B – už to známe, dospělý ti potvrdí získanou známku, podle toho ti budou uděleny body a s výslednou známkou se můžeš nechat opět vyfotit, bude to krásná fotka do víkendové nebodovky a je to potěšení pro vaši paní učitelku)
OPAKOVÁNÍ
- ČT2 UčíTelka M: Digitální tvary číslic, vyučuje: Dominika Chalušová
A je to tady, zase nám končí pracovní týden.
Ať i v den páteční se vám daří! Nezapomeňte posílat příspěvky do nebodovky. Nejpozději v neděli budete mít přehled výuky ve skupinkách na Skype.
Užijte si volné víkendové dny!
Vaše uč.
INFORMACE |
---|
Bakaláři - přihlášení |
Bakaláři - návod pro rodiče |
ZŠ Nad Přehradou |
Jsme členem Sítě přidružených škol UNESCO |
Kroužky.cz |
Zajímavosti |
---|
Školní skleník |
Nedílnou součástí naší školy je skleník. Ten je rozdělen na pracovnu, ve které probíhá výuka a konkrétní práce žáků s rostlinným materiálem a část studijní, kde se děti učí poznávat běžné i exotické rostliny. |
OP JAK |
Operační program Jan Amos Komenský pro ZŠ Nad Přehradou |
Operační program šablony |
Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy |
Naše škola je od 1. 1. 2022 zapojena do projektu „Doučování žáků škol“ – realizace investice 3. 2. 3. Národního plánu obnovy. |