Přírodopis
Přírodopis - Zadání práce (19.5. – 26.5.2020)
Voda a prameny
Odpovězte na otázky podle učebnice nebo internetu:
1) Vysvětlete rozdíl mezi průlinovou a puklinovou vodou.
2) Které horniny nejlépe propouštějí vodu?
3) Jakou vodu označujeme jako minerální?
4) Do sešitu nakreslete: vrstevnatý pramen, pramen přetékavý, artéský
pramen, zlomový vzestupný pramen.
Zadání práce (11.5. – 18.5. 2020)
Odpovězte dle učebnice nebo internetu
1) Co znamená termín ron?
2) Jaký je rozdíl mezi horním a dolním tokem řeky z hlediska eroze?
3) Co to jsou skalní města?
4) Co označujeme jako kras?
5) Jaké jsou povrchové a podzemní krasové útvary?
6) Jak vznikají krápníky?
7) Jaká je rušivá činnost mořské vody?
8) Co znamenají termíny firn, kar a moréna?
9) Jak vzniká ledovcové jezero?
Zadaná práce – 27.4. – 4.5.2020
Zvětrávání
vypracujte podle učebnice nebo internetu
1) Vysvětlete termín zvětrávání.
2) Co jsou činidla chemického zvětrávání?
3) Jak gravitace ovlivňuje proces zvětrávání?
4) Jak v přírodě dochází ke splachu půdy?
5) Popište tvořivou a rušivou činnost vodního toku
Čtvrtohory
zhlédnout video:
https://www.youtube.com/watch?v=s0WhvdWM03A
odpovědět na otázky:
Jak se vyvíjelo klima ve čtvrtohorách?
Co je to glaciální relikt?
Napište příklady živočichů a rostlin, žijících ve čtvrtohorách.
Náhled videa na YouTube V sevření ledu: Čtvrtohory
Přírodopis (14.4 – 21.4.2020)
Třetihory
učebnice str. 72
1) Které rostliny rostly ve střední Evropě?
2) Popište třetihorní faunu.
zhlédnout dokument:
https://www.youtube.com/watch?v=pVyXJ41rBSw
Pole pro přílohy
Náhled videa na YouTube Krajina sopek, močálů a jezer: Třetihory
Krajina sopek, močálů a jezer: Třetihory
Téma: Opakování prvohory + druhohory:
shlédnout videa
https://www.youtube.com/watch?v=06iMu-cGqtM
https://www.youtube.com/watch?v=avH_GECarRI
https://www.youtube.com/watch?v=WtqyNwYudtM
https://www.youtube.com/watch?v=sSOUXbqRFHk
https://www.youtube.com/watch?v=n-RLOuttCRA
Studijní materiál 23.3.-27.3. 2020
Druhohory
vypracovat do sešitu otázky, učebnice str. 70 - 73
Která třída živočichů dominovala na Zemi v druhohorách?
Napište alespoň jednoho zástupce bezobratlých, žijícího v druhohorách.
Jak změnili v druhohorách polohu kontinenty?
Které rostliny převládaly?
Co je Archeopteryx?
Které vrásnění začalo koncem křídy?
Vyjmenuj dinosaury, které si pamatuješ. (bez použití knihy)
Kdy dinosauři vymřeli a proč?
Pro zvídavé:
Dokument
https://uloz.to/file/qCd3iS9YzlTh/david-attenborough-a-obri-dinosaurus-dokument-mp4INFORMACE |
---|
Bakaláři - přihlášení |
Bakaláři - návod pro rodiče |
ZŠ Nad Přehradou |
Jsme členem Sítě přidružených škol UNESCO |
Kroužky.cz |
Zajímavosti |
---|
Školní skleník |
Nedílnou součástí naší školy je skleník. Ten je rozdělen na pracovnu, ve které probíhá výuka a konkrétní práce žáků s rostlinným materiálem a část studijní, kde se děti učí poznávat běžné i exotické rostliny. |
OP JAK |
Operační program Jan Amos Komenský pro ZŠ Nad Přehradou |
Digitalizujeme školu |
Vybavení škol digitálními technologiemi z komponenty 3.1 Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace z Národního plánu obnovy |
Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy |
Naše škola je od 1. 1. 2022 zapojena do projektu „Doučování žáků škol“ – realizace investice 3. 2. 3. Národního plánu obnovy. |